Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: VRTULNÍKY

Mil Mi-17 31. led 2021 12:15 #12853

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Zdravím Pavle,
těší mě Tvůj zájem o vrtulníky, obzvláště ruské.

Problém s tím však mám ....vrtulníky jsou na okraji mého zájmu, ale samozřejmě, mohl bych dohledat v mé sbírce podrobnosti, ale myslím, že o ně až tak nejde.

Tak jenom za mě :

Vrtulník Mi17 přišel do naší armády koncem osmdesátých let a já ho prvně viděl v Mošnově v roce 1989 na Leteckém dni "KVĚTŮ.!

Jenže tam byla dominantou MRIA AN-225, takže zájem o Mi17 se rozplynul, ačkoliv tam byly: 3 kusy.

Na té sedmnáctce je zajímavý vzhled, má vyrovnávací vrtulku oproti Mi8, na levé straně ve směru letu, dá se tím dobře rozpoznat.

Mi- 8 létá v různých verzích.

Rozdíl je v anténách:

Musíš umět dobře makat dalekohledem, jinak to nerozpoznáš.

Mělník ležel vždy v okruhu zájmů Varšavské smlouvy.

Zde se nacvičovaly přechody řeky Labe. My jsme vrtulníků všech verzí... viděli desítky.

Nejzajímavější byly ruské.

S anténami na bocích- tzv. madrace. i naše letectvo takové dva kusy mělo!!

Zřejmě se jednalo o vysílačku, nebo radiomaják,- naváděl přibližující se tanková, i jiná, vojska.

Posílám fotky Mi- 17, nafocené v Chrudimi.

ROK:2017.

Setkání pořádané k výročí založení výsadkových vojsk.. skákali z nich vojenští výsadkáři.

Mám ještě jednu zajímavost:

.. při jednom cvičení- pozorujeme s Ivanem: " na jednom z nalétavajících vrtulníků rozeznáváme divnou, neznámou výzbroj."

Až po druhém průletu zjišťujeme,: "obyčejńé , koupelnové vany? ... Zřejmě litinové? úzkoprofilové?

Škoda jen, že jsme to nevyfotili. Milan
Přílohy:
The administrator has disabled public write access.

VRTULNÍKY 31. led 2021 10:00 #12852

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Osvědčený bojovák? nebo "křáp" nutný k výměně za "skvělé" ... (jiné) jako byl "padák V-100" diskuze.

Mil Mi-17 v kódovém označení NATO "Hip" v ruských službách veden pod Mi-8 M ( je to vývotní verze sovětského (ruského) víceúčelového dvoumotorového vrtulníku Mil Mi á klasického uspořádání ( pětilistý nosný a třílistý vyrovnávací rotor).

Vrtulník dostal v roce 1964 větší rotorovou hlavu- sériová výroba byla zahájena koncem roku 1965.

Poznámka redakce: 7. výsadkový pluk zvl. určení z něho v oné době neskákal, ale někteří pamětníci 22.výsadkové brigády Prostějov již ano...my jsme byli tehdy ještě na projekčních prknech L-410. a mohli vyzkoušet až mnohem, mnohem později..

Vrtulník Mi-17 je neustále modernizován, vyrábí se i v roce 2020!! slouží poctivě v roce 2021 v asi 50 státech světa- pro vojenské i civilní účely.

Pohon zabezpečují motory TV3-117MT o výkonu 2x1 435 kW. Třílistý vyrovnávací rotor je na rozdíl od Mil Mi-8 na levé straně ocasního nosníku. Vstupní otvory motorů mají defektory pro separaci pevných částíc ve vzduch.

Bojovák je vybaven navigačním a informačním systémem s moderními spojovacími prostředky- umožňují bezpečnou přepravu osob za "velmi nepříznivých povětrnostních podmínek v noci " ve dne".

V bojové situaci se vrtulník chrání účinnými prostředky proti PLŘS ( pro laiky- Protiletadlovými řízenými střelami s infračervenou naváděcí soustavou!)

... poznámka redakce: zde čekáme další připomínky a poznatky odborníků... ne "vládních nakupovačů s provizemi! "

R/1
Přílohy:
The administrator has disabled public write access.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.136 sekund