Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: TECHNIKA

TECHNIKA 28. čen 2022 17:36 #15118

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Praga V3S - kdo ji řídil na vojně?

www.armyweb.cz/clanek/praga-v3s-kdo-ji-ridil-na-vojne-1

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 03. čen 2022 20:15 #15042

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
al, tahal vlečky i letadla. První československý traktor byl ze Škodovky

Vstup traktorů do polí a luk meziválečného Československa byl velice decentní. A s prvním sériově vyráběným československým traktorem přišla plzeňská Škodovka až v roce 1926, jmenoval se Škoda HT-30.

Zdroj: www.idnes.cz/technet/technika/hospodarsk...407_tec_technika_erp

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 27. dub 2022 17:04 #14950

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Výkony naší „Vejtřasky“ obdivují lidé u nás i v zahraničí!!

Automobil se díky své neuvěřitelné průchodnosti terénem vyznamenal nejen u nás, ale i na řadě zahraničních terénních soutěží. Díky specifické konstrukci měla vejtřaska neskutečné terénní schopnosti. Dokázala přebrodit až metr hlubokou vodu či zdolat 40 cm vysokou kolmou překážku. To vše díky nápravám umístěným vysoko nad osou otáčení kol. Co však představovalo výhodu v terénu, omezovalo Pragovku na silnici. Tam totiž směla jet rychlostí pouhých 60 km/h, jinak by mohlo dojít k poškození pohonného ústrojí, které mohlo mít fatální následky. Spotřeba běžné Pragy V3S se pohybovala kolem 30 litrů nafty na sto kilometrů jízdy.

Celkově se vyrobilo přes 135 000 kusů V3S s různými nástavbami a pro různé trhy. Úspěchů, kterých Praga V3S, dosáhla je mnoho. Tím největším však nejspíš zůstává fakt, že jde o nejdéle vyráběný československý náklaďák, po kterém je neustálá sháňka.

Automobil V3S byl určen pro přepravu materiálu do hmotnosti 3350 kg nebo pro přepravu 25 osob a tah přívěsu do hmotnosti 3100 kg v terénu nebo pro přepravu materiálu do hmotnosti 5350 kg a tah přívěsu do hmotnosti 5500 kg na silnici. Automobil měl vynikající jízdní vlastnosti a dostatečnou tažnou sílu díky třem hnaným nápravam, kdy zadní nápravy měly uzávěrky diferenciálů. Velmi dobré jízdní vlastnosti v terénu umožňuje také příznivé rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy a velká světlá výška dosažená redukcemi v kolech na všech nápravách.

Praga V3S se vyráběla v mnoha modifikacích jako např. valník, cisterna, skříň, jeřáb apod. a díky svým výborným jízdním vlastnostem, schopnostem a kvalitě tento již historický náklaďák neustále dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří.



Zdroj: armyweb.cz

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 23. dub 2022 05:12 #14931

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Národní technické muzeum se o víkendu chystá rozhýbat některé své exponáty. Nastartuje i Lopraisovu dakarskou ‚Pumu‘

auto-mania.cz/narodni-technicke-muzeum-s...um=sekce-z-internetu

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 11. dub 2022 17:23 #14898

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Skříňová PRAGA V3S - světový unikát

Terénní nákladní automobil s oficiálním názvem Praga V3S (vojenský třítunový či 3-nápravový speciál), lidově zvaný ventra, vejtřaska, vejda, vétřieska apod.) se začal v tehdejším Československu vyrábět v roce 1953 a byl určen zejména pro armádu. Automobil byl zkonstruován za rekordně krátkou dobu. Národní podnik Praga totiž dostal úkol vyvinout střední nákladní vůz do těžkého terénu teprve v srpnu 1951. A již o rok později začalo testování prototypů

www.armyweb.cz/clanek/skrinova-praga-v3s-svetovy-unikat

Zdroj: armyweb

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 31. bře 2022 18:51 #14861

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Mezi největší legendy historie železniční dopravy bezesporu patří západoněmecká elektrická lokomotiva řady 103. Dosud si drží titul nejvýkonnější německé lokomotivy a stala se tam první pro osobní rychlíky s rychlostí 200 km/h.

www.idnes.cz/technet/technika/nemecka-el...ec_technika_erp/foto

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 24. bře 2022 19:54 #14838

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Americká armáda dostala první Tatry Phoenix pro službu ve výcvikovém prostoru v Německu

www.armadninoviny.cz/americka-armada-dos...storu-v-nemecku.html

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 10. bře 2022 18:41 #14795

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
"VEJTŘASKA"

Snad nejznámější československý nákladní vůz zná snad opravdu každý. Praga V3S byla nejrozšířenějším typem nákladního auta v československé armádě. Také proto vznikla v Armádním filmu šestidílná série dokumentů, která vojenské řidiče seznamovala s obsluhou a technikou přiděleného stroje.



Zdroj: VHÚ
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 02. bře 2022 20:17 #14769

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Naše legendární Vejtřaska má neskutečnou průchodivost terénem

Vejtřaska, jak se tomuto automobilu často přezdívá, je jedna z mála našich automobilových legend, která se v různých modifikacích vyráběla až do konce 80. let 20. století - tedy téměř 40 let!

www.armyweb.cz/clanek/nase-legendarni-ve...pruchodivost-terenem

R/2
The administrator has disabled public write access.

TECHNIKA 26. úno 2022 12:45 #14752

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
TATRA 815-7 PRAM v akci

www.armyweb.cz/clanek/tatra-815-7-pram-v-akci

R/2
The administrator has disabled public write access.
Vygenerováno za 0.177 sekund