Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: CHOLESTEROL

CHOLESTEROL 21. led 2022 16:03 #14599

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Online
CHOLESTEROL – dokončení

Anticholesterolové rady: dle Domácí přírodní lékárny od Jadwigy Górnické

1.) užívat mimo jiného i lecitin, lněné semínko, česnek, jablka, vlákninu
2.) jíst méně nasycených tuků, tedy másla, sádla a jiných tuků
3.) k pečivu POUZE 3-4 dg másla denně
4.) vyhýbat se tučným masům, sýrům, cukroví, omáčkám a polévkám, které jsou dochucované tukem nebo smetanou
5.) jíst rostlinné oleje, nejlépe slunečnicový, olivový, sójový. Také tmavé pečivo, pšeničné a žitné, které obsahuje 4x více vitamínu E než pečivo bílé. Navíc obsahuje železo a vlákninu … tady moje poznámky – to bychom museli péct žitný tmavý chleba doma sami, nedovedete si vůbec představit, co se přidává do „zdravého tmavého pečiva“! Vůbec zdravé není! Zeptejte se někoho, kdo u výroby a pečení je přítomen.
6.) pít mléko, alespoň dvě sklenice denně, kefír a jíst jogurt. Jsou vynikajícím zdrojem vápníku a mléko má všechno, kromě Fe a vitamínu C … ale v žádném případě ráno, do prázdného žaludku! Ráno je potřeba žaludek zahřát, takže jogurty až na svačinku!
7.) jíst zeleninu a semena do 1 kg denně. Čím větší rozmanitost, tím lépe. Hlavně musejí být bez tuků a oleje – zelenina bohatá na karoten nebo klíčky bohaté na vitamin E ale nejsou vstřebatelné bez tuků
Ovšem syrová zelenina do žaludku nepatří ve větším množství, tzn., že 1 syrová mrkev nadělá pěknou paskudu. Pokud je mrkvový salát s trochou oleje, citronovou šťávou, to je vstřebatelné. Takže buď jemně oblanšírovat nebo chvilka v páře a je vše v pořádku.
8.) škroby a bílkoviny jíst zvlášť, v opačném případě leží dlouho nestrávené v žaludku
9.) jíst jednu zeleninu vařenou a jinou zasyrova … i ten listový salát v létě jíme se zálivkou!
10.) jíst vše čerstvé nebo z mrazničky, zvláště oleje musejí být čerstvé, nemají rády ani slunce, ani mráz, protože na světle žluknou a vitamín A se rozkládá. Oleje jsou sice kalorické, ale snižují hladinu cholesterolu v krvi … tady opět námitka ohledně jídla z mrazničky. Do žaludku přímo z mrazáku?? Zakládáme si na problémy se žaludečními vředy, nefunkčností s tenkým i tlustým střevem a kam se nám pak ztratí imunita? Zmrzne.
11.) lidstvo zná česnek více jak 5000 let. Víme, že detoxikuje a dezinfikuje, že snižuje hladinu cholesterolu ... Takže denně alespoň jeden stroužek syrového! Kdo s tím má problém, může užívat česnekové tablety, ty se vstřebávají ještě rychleji...
12.) vynikají je lněné semínko, obsahuje velkou dávku lecitinu, který rozpustí cholesterol …
13.) pokud se pustíme do sýrů, tak je lépe se vyhnout plísňovým a roztíratelným

Vitamín C je velmi důležitý antioxidant, součást kolagenu, který, mimo jiné, také opravuje poškozené cévní stěny. Chybí-li vitamín C, kolagenu je pochopitelně méně, organismus pak využívá náhradní řešení, při kterém namísto kolagenu bere cholesterol. V případě dlouhodobější hypovitaminózy pak organismus ukládá cholesterol uvnitř cév, díky tomu se jejich průchodnost snižuje.

Vynikajícím pomocníkem pro snížení LDL cholesterolu je kromě česneku také cibule a pórek. A nezapomínejme na ořechy, mandle a kešu – alespoň hrst denně ( mozek bude fungovat! ).

Na závěr čínské pořekadlo:

Každé onemocnění by se mělo léčit minimálně 2x takovou dobu, jakou se neléčilo.

R/3

Pozn. Originál textu s barevným rozlišením v příloze
***
Přílohy:
The administrator has disabled public write access.

CHOLESTEROL 14. led 2022 17:25 #14575

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Online
CHOLESTEROL - DOKONČENÍ

Pokračování

Množství LDL cholesterolu v organismu snížit, a to zejména cvičením a léky a také zdravou stravou. Mezi vhodná jídla patří zelenina, ovoce, ořechy a semena a například ryby.


 Pečené brambory obsahují srdci prospěšného draslíku více než banány. Dostatečné množství této látky pomáhá snížit krevní tlak, snižuje riziko mrtvice a dalších kardiovaskulárních chorob.

 Rajčata obsahují skvělou kombinaci draslíku a vitaminů A a C. Navíc v nich najdete antioxidant lykopen, sloučeninu, která je přímo spojená se snížením hladiny LDL cholesterolu v krvi.

 Tuňák čerstvý nebo z konzervy – dvě porce tuňáka pomáhají zpomalit růst plaku v cévách. Omega-3 mastné kyseliny obsažené v rybách navíc pomáhají snižovat hladinu triglyceridů, což je další rizikový faktor srdečních chorob.

 Maliny a další plody díky osmi gramům vlákniny na šálek jsou maliny výbornou potravinou pro každého. Vysoké dávky vlákniny, ale ocení i lidé s vysokým cholesterolem, protože 25 gramů vlákniny denně podporuje zdravé trávení, a tím pomáhá snižovat hladiny LDL.

 Skvělé jsou i borůvky – studie prokázaly, že pravidelná konzumace borůvek snižuje krevní tlak, protože borůvky obsahují látky rozšiřující cévy, a tím zpomalují rychlost aterosklerózy.

 Luštěniny - o přínosech luštěnin se nyní dočteme téměř všude, protože tyhle jedlé suché plody jsou nabité rostlinnými bílkovinami a vlákninou, nemluvě o antioxidantech, minerálech a vitaminech skupiny B. Všechny tyto sloučeniny pomáhají chránit cévy před tvorbou plaku a zároveň optimalizují průtok krve, čímž pomáhají tělu účinně využívat živiny, které konzumujete. Čočka, fazole, cizrna mají málo kalorií a jsou skvělým zdrojem bílkovin, které plní v našem těle řadu stavebních, transportních, regulačních nebo obranných funkcí, též jsou významným zdrojem energie.

 Kapusta obsahuje draslík, hořčík, antioxidanty, vlákninu – kapusta je výhrou pro zdravé srdce. Ale není v tom sama, košťálová zelenina (včetně zelí a růžičkové kapusty) dokáže vyvážit účinky sodíku na tělo a bojuje s vysokým krevním tlakem.

 Jablka – i jedno jablko denně pomáhá udržet srdce ve formě, důkazy ukazují, že častá konzumace jablek napomáhá snížit hladiny LDL cholesterolu. Mohou za to fenolické sloučeniny, antioxidanty, které podporují zdravou buněčnou funkci a správný průtok krve.

 Pekanové ořechy jsou bohaté na vlákninu. Ta zlepšuje zdraví vašeho srdce snížením rizika koronárních onemocnění srdce. Tyto ořechy také obsahují mononenasycené tuky, jako je kyselina olejová, spolu s fenolickými antioxidanty – ty jsou také zdravé pro vaše srdce a pomáhají předcházet koronárním onemocněním a mrtvici. Zvažte i ořechy vlašské, které lze přidat třeba i do jogurtu.

 Sladké brambory, muškátová dýně, pastinák a další hlízy jsou super potraviny – mají málo kalorií, jsou plné vlákniny a obsahují hodně draslíku a beta-karotenu, které chrání srdce před srdečními chorobami.

 Ovesné vločky - konzumace ovsa, ječmene nebo výrobků s jejich obsahem přispívá k udržení normální hladiny cholesterolu v krvi, protože tyto potraviny obsahují beta-glukany. Jejich působení spočívá v omezeném vstřebání, což je výsledkem schopnosti beta-glukanů tvořit gel a zvyšovat viskozitu v trávicím traktu.

 Losos - jako jeden z nejlepších přírodních zdrojů omega-3 mastných kyselin má losos mnoho zdravotních výhod včetně snižování zánětlivých látek a triglyceridů v těle.

 Špenát - zvýšená konzumace listové zeleniny snižuje hladinu cholesterolu tím, že v těle podporuje produkci oxidu dusnatého, který pomáhá rozšířit krevní cévy a snížit aterosklerózu.

Tak hodně zeleniny, ovoce, ryb, obilných klíčků a hlavně česnek a syrovou cibuli! DENNĚ!!.

R/3
The administrator has disabled public write access.

CHOLESTEROL 07. led 2022 16:56 #14552

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Online
JE CHOLESTEROL NÁŠ NEPŘÍTEL?

Po Vánocích určitě ano.

Cholesterol, tedy přesněji řečeno jeho jeho nadbytek – v normálních hodnotách je důležitý pro správné fungování celého organismu. Ukládá se totiž v podobě tukových usazenin v cévách, tím se mění jejich průsvit. Takže pak se může ochromit srdeční činnost ( např. infarkt ), přijde změna krevního oběhu, objeví se sklerotické změny a předčasné stárnutí organismu.

Medicína uvádí, že správná koncentrace cholesterolu v krvi by neměla překročit 250mg/100ml. Za optimální hodnotu se považuje 150-180mg/100ml.

Měli bychom vědět, že 2/3 cholesterolu, který organismus potřebuje, si vytváří sám. Zbývající část pochází z potravin. Pokud příjímáme nadměrné množství nasycených živočišných tuků, které obsahují cholesterol, tak se zabrzdí aktivita bílkovinných receptorů jater – a játra ztrácejí svou schopnost odebírat nadbytek cholesterolu.

V podstatě by běžného člověka měly zajímat ze standardního cholesterolového panelu pouze dvě hodnoty: HDL a triglyceridy, které mají skutečně vypovídající hodnotu. Tyto hodnoty se dají velice dobře ovlivnit životosprávou a výživou a přírodní medicína samozřejmě dává tomuto postupu přednost před užíváním léků na cholesterol (např. statinů, které de facto omezují činnost jater, což je v podstatě nežádoucí jev).

Potraviny nestačí mít jen Bio nebo z vlastní zahrádky, to je jen jedna – méně důležitá stránka. Vědci zjistili, že výživa musí nutně obsahovat všech 46 životně nenahraditelných (tzv. esenciálních) živin v dostatečném množství. Jedná se o aminokyseliny (např. leucin, valin, tryptofan, fenylalanin apod.), esenciální mastné kyseliny (kyselina linolová, kyselina alfa linolenová), minerály (např. Mg, Ca, Mn ) a vitaminy (A, celá skupina vitaminů B, C,D, K). Každá z těchto živin se v lidském organismu účastní mnoha biochemických reakcí. Tyto živiny organismus neumí vyrobit a MUSÍ být proto dodány potravou.

A to je pravá podstata výživy.
Kvůli těmto esenciálním živinám 3x až 5x denně jíme. Dá se říci, že z těchto 46 výchozích esenciálních živin organismus vyrábí všechny další důležité látky pro všechny buňky v těle, imunitní látky, hormony, enzymy, kosti, tkáně. Jedná se o milióny biochemických reakcí. Pokud organismus nějakou esenciální živinu nemá v dostatečném množství, některé biochemické reakce neproběhnou. To je základ všech zdravotních problémů. Proto je tolik důležité dbát na obsah všech 46 esenciální živiny (a to u jakéhokoliv typu výživy – např. i u veganů a vegetariánů).

Pokud výživa obsahuje v dostatečném množství všech 46 esenciálních živin, jedná se o tzv. plnohodnotnou výživu.

Další vážnou příčinou je tzv. překyselení mezibuněčných prostor. Jedná se o prostor, který je mezi buňkami. Ještě donedávna se tomuto mezibuněčnému prostoru nepřikládala žádná důležitost. Dnes však věda pokročila dále. A bylo objeveno, že stav prostředí mezi buňkami výrazně ovlivňuje buněčný metabolismus. Na membránách buněk totiž funguje celá řada tzv. receptorů, které spouštějí biochemické reakce. Funkce těchto receptorů je řízena biochemicky – pomoci hormonů a enzymů.

Za normálních okolností každá buňka vylučuje odpadní metabolity (tzv. toxiny), které jsou krevním oběhem odváděny z organismu. Pokud je narušena tato detoxikační kapacita organismu (např. dlouhodobě nevyváženou stravu z hlediska zásadotvorných a kyselinotvorných potravin, špatných dýcháním apod.), pak nastává situace, kdy se tyto toxiny dočasně ukládají v mezibuněčném prostoru. V mezibuněčném prostředí se tak mění pH. Tento stav se nazývá překyselením mezibuněčného prostoru nebo též překyselením organismu.

Toto nepřátelské prostředí narušuje činnost hormonů a enzymů, které ovlivňují činnost buněk. Tím je i narušen správný metabolismus tuků a sacharidů. Takto nějak přispívá překyselení mezibuněčného prostoru k špatným hodnotám cholesterolu a triglyceridů.

Cholesterol není v krvi rozpustný, a musí být proto po těle přepravován. To mají na starosti lipoproteiny – nosiče sestávající z tuků nebo lipidů (sloučeniny nasycených i nenasycených kyselin) a bílkovin.

Mohou mít nízkou hustotu (LDL) nebo vysokou hustotu (HDL).

LDL lipoprotein, tedy „špatný cholesterol“, tvoří většinu tělního cholesterolu a přepravuje tukové částice z jater do těla – právě jeho vysoká hladina zvyšuje riziko onemocnění srdce a mrtvici.

HDL lipoprotein, náš „dobrý cholesterol“, absorbuje cholesterol z tělních tkání a přenáší jej do jater, odkud se vyplaví z těla ven. Jeho vysoká hladina může riziko onemocnění srdce a mrtvice naopak snížit.

Zjednodušeně:
HDL CHOLESTEROL známe jako tzv. DOBRÝ CHOLESTEROL. Pomáhá udržovat cholesterol mimo tepen a dostávat jej zpět do jater, kde je recyklován a využíván tam, kde ho tělo potřebuje. Tento typ cholesterolu má ochranné účinky před rozvojem onemocnění cév, srdce a mozku.

LDL CHOLESTEROL také "ŠPATNÝ CHOLESTEROL" - je cholesterol, který zoxidoval a je předpoklad, že může způsobovat zanášení tepen. Snížená průchodnost tepen je důvodem pro vznik aterosklerózy, která může vést k infarktu nebo mozkové příhodě.

Státní zdravotní ústav na základě výsledků evropské studie EHE Suvádí jako doporučené následující hodnoty:
Celkový cholesterol ≤5,0 mmol/l
LDL cholesterol <3,0 mmol/l
HDL cholesterol muži >1,0 mmol/l
HDL cholesterol ženy >1,2 mmol/l
Triglyceridy <2,0 mmol/l

R/3

Příště – 13 anticholesterolových rad.

The administrator has disabled public write access.
Vygenerováno za 0.167 sekund