Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Modlitby dnešních dnů...

Modlitby dnešních dnů... 25. srp 2024 11:42 #16623

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Je konec srpna roku 2024. Mnozí veteráni 7.výsadkového pluku. zvl. určení Holešov, jehož základy lze najít v Sabinově ( a dnes odpoledne budeme pokračovat dalším příběhem z pera veterána pluku svobodníka v.v. Milana Friedricha) nežijí...

V této době autor neznámý sepsal úvahu na téma" dnešní senioři"... poněkud jsme ji zaktualizovali, jako "zamyšlení".... jaká jsme generace současných seniorů???

Narodili jsme se v letech 40-50 .

Vyrůstali v letech 50-60.

Studovali v letech 60-70.

Prožili společně 70-80-80 léta.

Vdali se- oženili a svět objevovali v letech 70-80-90 ...

Dobrodružství zažili v letech 80-90.

Přehoupli se do nového tisíciletí v roce 2000.

V roce 2010 byli už někteří "moudřejší".

Všichni poté šli v roce 2020 dál.

Ukázalo se, že jsme prošli OSMI různými desetiletími...

Dvě různá staletí.

Dvě různá tisíciletí.



Co jsme prožili a zažili?

Telefon s operátorem pro dálkové hovory. Placené telefonní budky. Video hovory po celém světě.

Černobílé snímky. YOU TUBE.

Vinyly. ON LINE HUDBA.

Ručně psané dopisy . E-maily. Whats-App.

Živé hry v radiu s magickým okem. Černobílá TV. TV barevná a následně HD 3D.

Videopůjčovna .. nyní NETFIX.



První počítače a děrné štítky., magnetofonové pásky, disky. Gigbajty a megabajty v "chytrých telefonech".

Kraťasy. Pumpky, Kalhoty do zvonu. Minisukně. Botky na jehlách. Platformě. Kombinézy . Modré džíny...

Vyhnuli se dětské paralýze, menigitidě, obrně, TBC a prasečí chřipce.

Kolečkové brusle se čtyřmi kolečky,, tříkolku a kolo po starších sourozencích, případně rodičích. Moped, Pionýra, Jawu, Octavii na benzin, nafťáky. Elektro- kola, Hybrid a elektro-automobily.

Člověče nezlob se, šachy, dámu, prší,, kuličky a monopoly.. Candy crush na smartphonech.

Četli Jiráska, Boženu Němcovou, kovbojky. Hodně. Tancovali na diskotékách a zábavách, Prali se o holku. Kašlali na politiku. Jezdili "pod širák", hráli na kytaru, jezdili na Sázavu "na vodu" Stavěli přehrady a ocelárny. Jezdili na chmel, pekli si buřty na klacku a brambory v popelu. Pili vodu ze studánek, kohoutku, Lezli po stromech a kradli první třešně. Pili i limonádu se skleněných lahví. Zeleninu a ovoce měli čerstvé...

Sloužili v armádě celé dva roky.

Náboženství ani pohlaví nebylo předmětem sporů či diskuzí.

Ano, hodně jsme toho prožili, zažili ale jaké krásné jsme měli dětství !

Z pohledu dnešního jazyka jsme tedy měli: my, kjteří jsme se narodili v letech čtyřicátých až padesátých jsme měli: "analogové dětství a digitální dospělost". Mluvit bychom mohli o "biologické revoluci".

Naše generace byla svědkem molekulární biologie,, objevu molekul života? DNARNÁ a dalších...vzešla genová terapie, genové ,otisky prstů...

Naše generace žije a byla svědkem daleko více, než kterákoliv jiná v každé dimenzi lidského života...generace, které se doslova přizpůsobila "ZMĚNÉ". Zůstane navždy "JEDINEŇÁ"!

Poznámka:

Myšlenka textu koluje po internetu. Protože jsem "účastníkem zájezdu " let čtyřicátých a padesátých", dovolil jsem si myšlenku poněkud upravit a malinko doplnit z vlastních prožitků... co zveřejňuji doslovně a připojuji se, je autorův závěr:

" Jsme to my, dnešná důchodci, tak už nás nechte na pokoji a nexerte se do nás každodenně v mediích, v parlamentu a ve vládě...."

autor neznámý, do naší pošty přišlo z iPhonu upravil R/1
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 04. čen 2024 16:46 #16517

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Otázkou dne v politickém pojetí je básnická úvaha současného poety:

Česká ukolébavka:

Šlehni si, chlapče, extázi,

půlnoční vichry vanou...

Tvůj svět se řítí do zkázy-

ty drž se radši stranou



Kdo profituje z korupce

to vědí všichni kolem!

Žij šťastně v ráji pro tupce

rozjař se alkoholem.



Musíš se povznést o kus výš,

buď vzácný příklad pro lid.

Co si máš myslet, to uý víš,

buď vzácný příklad pro lid.

Co si máš myslet , to uý víš,

a také koho volit.



Půlnoční vichry dovály,

vítám tě v našem klubu .

Oblaka plynou do dáli...

ty drž krok a hubu!_


Jiří Žáček

připravila R/7
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 26. dub 2024 15:54 #16479

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Z archivu:

Pánové nahoře, já píšu vám dnes psaní, a nevím vlastně ani, budete-li ho číst...

Přišlo mi ve středu do války předvolání, je bez odvolání, tím si prý mám být jist.!

Pánové nahoře, já už to lejstro spálil, už jsem si kufry sbalil, správcové vrátil klíč.

Pánové nahoře, uctivě se vám klaním a zítra vlakem ranním odjíždím někam pryč.

Co už jsem na světě, viděl jsem zoufat matky nad syny, kteří se zpátky nikdy nevrátí.

Slyšel jsem dětský pláč a viděl jejich slzy, které brzy a snadno se z očí neztratí.

Znám vaše věznice, znám vaše kriminály i ty, kterým jste život vzali či minulost.

Vím také, že máte solidní arzenály,, i když jste povídali o míru více než dost.

Pánové nahoře. říká se, že jste velcí, a na věci to přeci vůbec nemění.

Pánové nahoře , na to jste příliš malí, abyste vydávali rozkazy k vraždění!

Musí-li války být, běžte si válčit sami a vaši věrní s vámi, mne nechte být.

Jestli mně najdete, můžete klidní být, střílejte, neváhejte, já zbraně nebudu mít

nebudu mít...nebudu mít....

Mistr Muzicus- Nohavica.


R/4 paní L.G.
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 04. bře 2024 16:35 #16393

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
F. R. Čech- PROČ TU ZŮSTANU....

Nejsme hrdý národ, jenže jsme tu furt.

Přišel Němec ,pobyl a zase odešel a my jsme tady furt.

Přišel mužík, pobyl, odešel a my jsme tady ještě pořád furt.

Přišla Unie, pobude a až se rozpadne, my ti budeme zase budeme furt.



Těžko nás porazit, když nebojujeme.

A žádný vetřelec nezvládne poslouchat naše vtipy déle, jak čtyřista let, to je vyzkoušeno.

Nestojíme za moc, ale pořád stojíme tady.

To není špatné.



Politika tady stojí za hovno.

Svatá pravda. Politici jsou šmejdi, kradou a sousedovi, který je volil, by se patřilo

dát po hubě.

Ale je fakt, že je zvolil ve volbách. To znamená, že tady máme volby.

A že na politiky můžeš nadávat nahlas a nikdo Tě nezavře?

To není špatné.



Žijeme v drahotě a bídě.

Je to pravda. Všechno stojí peníze a těch nemáme dost.

S bídou vyjdou naprosté většině , jen na vlastní bydlení, placatou televizní bedničku,

mikrovlnku, pračku, počítač, mobil a aspoń jedno auto do rodiny.

Hlady tady neumřel nikdo sto let. Máme se tak zle, že jsme líní se za lepší prací

odstěhovat z Brna do Ostravy, protože je to hrozně daleko a tady máme garsonku po babičce.

Čtvrtina lidí má denně na cigára, polovina na benzin do auta a tři čtvrtiny na kořalku.

To není špatné.



Šéfové jsou parchanti.

Svatá pravda. Šéfové obecně jsou na hovno. Pokud ale můžeš nadávat na šéfa, znamená

to, že máš práci.

To není špatné.



Daně jsou vysoké.

Jsou. Jsou nekřesťansky vysoké. Pokud ale musíš platit daně, znamená to, že jsi něco

vydělal, nebo něco máš.

Horší by bylo, kdybys nic nevydělal a nic neměl.

Nakonec to není tak špatné.



Zaměstnanci jsou líní, nevděční parchanti-

Ale pokud máš zaměstnance, kterým platíš, znamená to, že jsi borec

který dokáže vést firmu a vydělat tolik peněz, že může dát obživu dalším.

To není špatné.



Zdravotnictví stojí za hovno.

No samozřejmě.

Na každém pokoji by měla být telka, všichni by měli mít bílé plomby a právo

na okamžitou transplantaci jater. Takhle se musíme spokojit s tím, že pro nás

v nouzi celkem rychle přijede sanitka, že nás nejdříve zachrání a až pak se ptají

po průkazce pojištěnce, že v nemocnici platíme jen za karbanátek a že

v rámci pojištění dostáváme velice slušné a odborné služby.

To není špatné.



Počasí stojí za hovno.

Pravda. Ani pořádné hory, ani pořádné moře, ani pořádná džungle.

Ale zase tu nemáme na každém kroku jedovaté hady, chlupaté pavouky, moskyty,

v lese na tebe neskočí hladový tygr a pravděpodobnost, že tě do Berounky

stáhne krokodýl, je taky poměrně nízká.

To není špatné.



Celé je to tu na hovno.

Je to přesně tak. Ale nikdo nás tu nedrží.

Můžeme se kdykoliv sebrat a odstěhovat se na jiné, lepší místo, kde bude všechno v cajku.

A taky nám nikdo nezakáže se vrátit, když zjistíme, že takové místo neexistuje

a mnohde je to horší, než tady.

A ti není špatné.



Přes všechny ty výše popsané kruté hrůzy, ve kterých tady musíme žít, dokážeme denně

řešit kraviny, jako kdo je baníkovec a kdo sparta, že v televizi dávají ptákoviny a dokážeme

se smrtelně vážně hádat a urážet kvůli tomu, že jeden chce D/H zvednout o procento

a druhý i dvě snížit.

I přesto si lajsnu tvrdit, že se tu máme jako prasata v žitě v nejklidnějším koutu galaxie.

Nic důležitého tu nemáme, takže nám to nikdo nechce vzít. Nic nám zas tak moc nechybí,

takže sami na nikoho neútočíme.

Nejsme bůhvíjak bohatí, aby se nám se stěhovaly hladové hordy a nejsme zdaleka tak

chudí, abychom se ve stěhovaví hordy proměnili sami. Díky tomu všemu sice nedržíme

jako národ moc pohromadě, ale zase nás nikdo jako jedince nijak neomezuje a nemá tendence

násilím sjednocovat. Pokud existuje na světě místo, kde se může každý v klidu a svobodně

rozhodnout čím chce být, jak chce žít a čeho chce dosáhnout, je to tady.

Můžeme studovat, cestovat, podnikat, pracovat, chlastat pivo, dělat cokoli co chceme .

To není špatné.

Akorát možná neškodí si to sem tam připomenout..

Líbí se mi tu.

Zůstanu tu o příští rok, Ringo.
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 19. lis 2023 15:09 #16231

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
PRO LÁSKU BOŽÍ

je zvláštní doba- což je prostě znát:

Do války velet se dnes jaksi nosí.

a kdo by mír chtěl. je hned "dezolát",

jenž neklaní se před symbolem kosy.


Zubaté nechce vlastní děti dát

pro blaho hodnot obalených krví.

Kdo trochu myslí, ví, že rychlý mat

dostane chudák vždycky jako prvý.


Nechtějme válku- to je jasný vzkaz.

Bojujme za mír.

Lidi, prosím vás:

Jak to vše začne- pak se hroby zmnoží.


Nechtějme tupě čekat na rozkaz.

Kdo slouží válce, tomu zlomí vaz:

VZDORUJME,PROSÍM, pro vší lásku boží...




Text: Marek Řezanka

Hudba: Jozef Kupčík
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 10. lis 2023 15:40 #16209

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Petr Žantovský připomíná v komentáři knihu PAEDAGOGIKA, sepsanou Josefem Šauerem z Augengburgu, profesorem na C.K. Českém ústavě ku vzdělání učitelek v Praze.

KNIHA POJEDNÁVÁ (ALESPOŇ V TÉTO VYBRANÉ KAPITOLE) O VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVĚ OSOB SLABÉHO DUCHA. JE MYŠLENA SKUTEČNĚ JAKO UČEBNICE, A TUDÍŽ RADY A POKYNY V NÍ OBSAŽENÉ DOKUMENTUJÍ TEHDEJŠÍ CHÁPÁNÍ DANÉ SKUPINY LIDÍ A PŘÍSTUP K NIM. POTUD JE TO OBJEKTIVNÍ ZPRÁVA O NĚKDEJŠÍCH PEDAGOGICKÝCH NÁZORECH A METODÁCH.

Ale čím víc jsem se začítal do některých pasáží této nedlouhé kapitoly, vybavovaly se mi rozmanité tváře osob naší živé současnosti. Jmenovitý nebudu, ale sami si jistě dosadíte své favority sami.

Mimochodem, jak by se asi na to výrazivo, tehdy běžné, označující direktně určené jevy, dívali dnešní průkopníci politické korektnosti? Asi by je kleplo. Pokud tedy vůbec umějí číst, že…

VÝCHOVA BLBÝCH
1. Jest třeba přesně lišiti blbé a slabomyslné; jedni i druzí mohou býti kretiny.

2. Slabomyslní nemohou v duševním rozvoji stačiti dětem duševně zdravým, a proto bylo by s prospěchem při vychovávání i vyučování míti na ně zvláštní zřetel, popřípadě zříditi pro ně školy zvláštní, pomocné.

3. Blbost je buď čirá (jará) nebo ochablá (chabá), zřejmá nebo skrytá, vrozená neb později povstalá.
Čilost u blbých jeví se jednak tím, že blbý stále a nerozváženě mluví, nebo že jsa němý, stále pobíhá. Na oboje třeba velice dáti pozor, ježto mohou sobě snadno ublížiti a věci kolem sebe poškoditi. Takový blbec třísky ze dřeva, hřebíky, střepiny skla, cupaninu, motouz, odstřižky látek, pecky, písek a.j. snadno sobě nebo jiným cpe do úst, škrabe, z lásky do ruky nebo tváře kousne, což jiní po něm rádi napodobují.
Ochablá blbost pozná se na prvý pohled po výrazu tupém a po neobratném se chování, ať blbý stojí, sedí, pohybuje se, jde, se směje, pláče, prosí, líbá, jí aj.
Nesnadno bývá poznati skrytou blbost, a jest tu třeba dalšího pozorování, zejména: v noci, při svlékání, oblékání, zda-li blbý pamatuje si místo, při počítání do 3 – 5, při pojmech více a méně, jednotném a množném čísle, při rozeznávání sebe od jiných. Takový nezjevný blbec bývá někdy velice nebezpečný, ježto bývá poťouchlý a zlomyslný, takže po výkonu dobrém ihned dovede provésti čin tak zlomyslný, že až úžas vzbuzuje. Např. strčí někomu do úst hřeb a nebo střepinu skla, uteče zhasí všecky lampy a vrhne se na zem, takže druzí chovanci přes něj padají, čímž způsobí se ohromný povyk; přitom o nějaké lítosti nelze mluviti.

4. Blbost vyžaduje zvláštní péče směrem dvojím: lékařským a vychovatelským.
Lékaři jest zde pečovati o zlepšení tělesného stavu dítěte, vychovateli o rozvoj duševní.
Pokud jde o blbé naprosto neschopné, může se jednati jen o pouhé ošetřování, avšak i toto je třeba: vyžaduje toho křesťanská láska, ujati se těchto ubohých.
Jde-li o léčení blbosti, lépe to možno v ústavě, kde zkušenost si razila cestu, nežli v bytu soukromém.
Lze-li v době mimo vyučování a za náležitého dozoru opatřiti styk zdravé mládeže s blbými, může to na tyto míti velmi blahodárný vliv, kdežto ona učí se míti ochrannou ruku nad slabými a ubohými, s tím cvičí se ve křesťanské lásce.

5. Vyučování blbých
a) Náboženství. Jde tu o rozvoj stránky rozumové, ale zvláště o pohnutí citem a vůlí. Počíná biblickými příběhy a končí přípravou k přijetí svátostí.
Jsou-li mezi blbými někteří, při nichž stránka citu mnohem více jest zakrnělá, nežli stránka rozumu. Nepodaří-li se tuto bezcitnost prolomiti, pak není tu možný náboženský život a blbý jest v tom směru nevyléčitelným. Jest to pak nejen blbost, ale spolu také mravná zrůdnost. Avšak takových je poskrovnu. Naproti tomu jsou blbí, při nichž cit nad rozumem vyniká; a celkem ukazuje zkušenost, že stránka citu bývá méně zakrnělá než-li stránka rozumu. Blbé dítky jeví příchylnost a vděčnost k představeným, soustrasť a lásku vespolnou. Při vyprávění biblických a jiných příběhů jeví radost, účastenství, horlivost, nevoli apod.; i může konečně i svědomí se probuditi a jejich srdce pro poznání Boha a lásku k němu schopným se státi.
b) Učení věcné. Jím má se buditi a bystřiti pozornost, cvičiti oko, buditi soudnost, šířiti obor vědomostí, podporovati obraznost, buditi pud napodobovací, zvláště však přispěti k rozvoji schopnosti k mluvení.
c) Učení mluvnické, čtení a psaní. Mluvnictví budiž připojeno k učení věcnému, a jen u schopnějších může býti přivedeno na jakýs stupeň dokonalosti. Čtení a psaní jest namnoze možno, psaní u schopnějších i jako krasopsaní.
d) Počty bývají nejslabší stránkou blbých. Cokoliv zde lze docíliti, jest to možno jen na základě názoru.
e) Kreslení opírá se o tvaroznalství jež jest výbornou školou soudnosti.
f) Zpěv a hudba jsou výtečnými prostředky vychovávacími u blbých a není možno dosti je doporučovati.
g) Rovněž i tělocvik.
Blbci, pokud zároveň jsou i hluchoněmí nebo slepí, nemohou účastniti se některého vyučování blbých, a má každý z nich potřebí vedení zvláštního.

6. Práce u blbých má především účel vychovávací. Mládež budiž záhy již k ní vedena. Práce budiž přiměřená dítěti. Nejvhodnější jsou především různé práce v domácnosti. Pokud může ústav spojen býti s polním hospodářstvím a se zahradnictvím, poskytne chovancům mnohou užitečnou práci a přispěje k snazšímu svému vydržení. Pro zimu je třeba opatřiti domácí práci ruční a u obratnějších práci řemeslnou. Vše to závisí od schopnosti jednotlivců.

7. Roku 1882 bylo blbých:
V Čechách 7794, na Moravě 3000, ve Slezsku 956, v zemích na Říšské radě zastoupených 33.313, v zemích koruny sv. Štěpána 18.758.

V ústavě idiotů v Praze na Hradčanech bylo v roce 1895 celkem chovanců 63 (40 mužů, 23 žen).
V Praze jest pro slabomyslné škola pomocná.

Jak mnoho zbývá učiniti pro tyto ubohé členy lidské společnosti, kteří namnoze posud bývají terčem lidské nezvedenosti a předmětem milosrdenství téměř jenom tam, kde u veřejných cest, u dveří chrámů a o poutích v prachu a v úpalu slunečním, nebo v mraze o almužnu prosí!

JOSEF ŠAUER
PRAHA 1897
(VYDALA CYRILLO-METHODĚJSKÁ KNIHTISKÁRNA (V. KOTRBA) NÁKLADEM DĚDICTVÍ SV. PROKOPA)

R/7
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 01. lis 2023 20:07 #16185

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Vlaj, naše vlajko, věčně vlaj,

vlaj za bouře i za pohody!

Chraň čest a řád a práce plody.

Těch pro Tě padlých , odkaz haj.

Chraň před náporem rodný kraj.

Neklesni v míru ani v boji.

Kde stanul ČECH, ať věčně stojí!

Vlaj naše vlajko, slavně vlaj!

Ne pyšně, rdě však se vznes!!

Ať národ roste, stát ať vzkvétá!

Necouvej před soutěží světa!

Buď dobrých lásku a zlých děs!


Viktor DYK - Mělník

připravila R/7 Olga Friedrichová ke státnímu svátku REPUBLIKY
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 15. zář 2023 03:29 #16107

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
JAK SE ZMĚNILY HODNOTY ŽIVOTA

Hodnotový svět po celé generace znal tzv. sedmero hlavních hříchů:

* pýchu

* lakomství

* závist * hněv

* smilstvo

* nestřídmost

* lenost.

Postupem času se jejich obsah proměnil do dnešní podoby:

* z pýchy se stalo zdravé sebevědomí;

* z lakomství zákon ekonomiky;

* nestřídmost se povýšila na vyšší životní úroveň;

* závist v boj o spravedlnost;

* hněv ve zdravou reakci na nekorektní jednání druhých;

* smilstvo v prevenci proti neurózám;

* lenost se proměnila ve výraznou a chronickou tendenci odkládat plnění povinností a úkolů na pozdější dobu.

Díky této moderní nomenklatuře zbavil se starý kontinent těžkých hříšníků. Připočteme-li k tomu ještě jiné, dnes už málo známé, skoro archaické pojmy jako:

hulvátství, které se změnilo ve svobodu projevu

okrádání definované jako svobodný trh,

zanedbanou výchovu dětí jako tvorbu vlastního názoru potomstva,

neúctu k tradici proměněnou ve vítězství zdravého rozumu a

likvidaci pozitivních hodnot jakožto zbavení se předsudků.

Nacházíme se ve známém prostředí uprostřed Evropy.

Svoboda se povýšila:

na svévoli jednotlivce,

tolerance se proměnila v ustupování zlu

korektnost v povinný názorový koridor.

autor neznámý

zaslala R/4

The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 20. čen 2023 16:09 #15965

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
Vzpomínka na Karla KRYLA.

Rec: Zpráva z tisku: Obě delegace

položily pak věnce na hrob

Neznámého vojína. "A co na to

Neznámý vojín?"

V čele klaka , pak ctnostné rodiny a

náruč chryzantém

Černá saka a žena hrdiny pod paží

as amantem

Kytky v dlaních a pásky smuteční

civí tu před branou

Ulpěl na nich pach síně smuteční

s bolestí sehranou

Co tady čumíte? Vlezte mi někam!

Copak si myslíte, že na to čekám?

Co tady civíte,? Táhněte domů!

Pomníky stavíte, prosím vás

komu?



Jednou za čas se páni ustrnou a

přijdou pobrečet

Je to trapas, když s pózou mistrnou

zkoušejí zabrečet

Pak zvedne se muzika

písničkou mizernou

ještě jednou se trapně polyká nad

hrobem s lucernou

Co tady civíte? Zkoušíte

vzdechnout?

Copak si myslíte, že jsem chtěl

zdechnout?

Z lampasů je nám zle,

proč nám sem leze?

Kašlu vám na fangle. Já jsem chtěl

kněze!



Nejlíp je mi, když kočky na hrobě v

noci se mrouskají

ježto s těmi co střílej po sobě

vůbec nic nemají

mňoukají tence a nikdy neprosí

neslouží hrdinům

Žádné věnce pak na hrob nenosí

Neznámým vojínům

Kolik vám platějí za tenhle nápad?

Táhněte raději s děvkami chrápat!

Co mi to říkáte? Že bych šel zas?

Rád?

Odpověď čekáte? Nasrat,jo

nasrat!

*************
Přílohy:
The administrator has disabled public write access.

Modlitby dnešních dnů... 27. bře 2023 19:44 #15771

  • chmelik1
  • Avatar uživatele chmelik1
  • Offline
William SHAKESPEARE byl pokřtěn 26.dubna roku 1564., do nebe básníků odešel jako velikán 2.května 1616 -podle kalendáře gregoriánského---

Sonety jsou sbírkou básnickou, jenž napsal William Shakespeare. Nebyly určitě napsány naráz, spíše ve více letech. Vydány kompletně vydány až v roce 1609 zásluhou Thomase Thorpeho ( napsal k nim vlastní předmluvu.). Skutečnost, že byly předtím ( v roce 1599) nelegálně básnická sbírka "Vášnivý poutník" ...

Sonet 157

byl v určitých dobách aktuální , pokud jej někdo spojí s dobou současnou se svoji situací, půjde zřejmě o podobnost čistě náhodnou...

Jen pracujte a dřete se a plaťte

groš za grošem, jak úřad nařizuje.

Co zůstane vám, králi rychle vraťte,

vždyť drahota už drahnou dobu tu je.

Král potřebuje přilby, kopí, meče

vždyť postrašil vás víc, než bylo třeba,

tak vzpurné hlavy rychle skloňte v kleče

a chvalte nákup houfnic místo chleba.

Král vždy ná pravdu, to jen lid se mýlí,

když nechce platit tribut říši cizí,

kdo stěžuje si, příliš nahlas kvílí,

tak umlčen je, lidem z očí zmizí.

Jen pracujte a dřete se, vy kmáni,

tím lépe se přec budou míti páni...


napsal? nenapsal?
The administrator has disabled public write access.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.188 sekund